Příklady dobré praxe

Inspirujte se příklady dobré praxe z již zapojených škol do programu Ekoškola pro mateřské školy.

Podívejte se, jak se mateřským školám daří naplňovat jednotlivé kroky a témata Ekoškoly. Inspirujte se jejich úspěchy nebo se pochlubte tím, co se vám podařilo! Příklady dobré praxe můžete zasílat na náš email: ekoskola@terezanet.cz. Formulář k vyplnění a zaslání dobré praxe je ke stažení v sekci Materiály.

Analýza Ekokodex Ekotým EV ve výuce Informování a spolupráce Jídlo Odpady Plán činností Prostředí školky Sledování a vyhodnocování Světový den Ekoškol Voda

Stavba Hmyzího hotelu

Den Ekoškol 2017 na MŠ kytička

zobrazit

ÚKLID LESA

Den Ekoškol 2017 na MŠ Pastelka

zobrazit

Jak V MŠ Pohádka sdílejí své úspěchy

MŠ Pohádka Planá nad Lužnicí inspirovala další mateřské školky na Krajské konferenci EVVO pro mateřské školy.

zobrazit

Jitrnice, jakou svět neviděl

V naší MŠ se snažíme zařazovat do jídelníčku i netradiční pokrmy, které máme od místních farmářů. téma Jídlo je pro děti velmi zajímavé, obzvláště pokud mohoou ochutnat něco nového. Téma Jídlo jsme zároveň propojili s tématem Odpady.

zobrazit

Společné vaření nás baví

Návrh zapojit náš Ekotým do výzvy mezinárodního programu Ekoškola a Jaroměřické mlékárny „Vaříme společně!“ byl od počátku přijat s nadšením, a to jak malými, tak i velkými kuchtíky a strávníky.

zobrazit

Svačinu si připravíme, úkolů se nebojíme

Z Analýzy tématu jídla vzešla slabá stránka: Děti nemají možnost si jídlo připravit nebo upravit. Na základě analýzy jsme si stanovili s dětmi cíl: Připravit si 1x týdně svačinu z dodaných surovin. Tento cíl byl rozpracován dětmi do dílčích úkolů.

zobrazit

Jak jsme budovali stezku naboso

V rámci tématu Prostředí jsme se rozhodli pro vybudování stezky naboso neboli smyslového chodníčku. Požadavek vyšel z přání dětí a pedagogů, kteří podobný chodníček vyzkoušeli na výletě v Kovářově .

zobrazit

Nakrmíme ptáčky

Zabývali jsme se výrobou krmítek z odpadního materiálu, pro ptáky, kteří v zimě neodlétají do teplých krajin. V Plánu činností se nám prolnuly témata Odpady a Prostředí školy.

zobrazit

Zážitek viděný dětskýma očima

Jak jsme sázeli borovici horskou, dárek z batůžkového výletu do lesní školky. Děti z Ekotýmu sázení borovice samy nafotily a měly z toho krásný zážitek. A také si splnili jeden z úkolů z Plánu činností.

zobrazit

Námořníci mapují, kam vyjet

S našimi námořníky jsme mapovali území, kam můžeme vyplout s lodí. Vytvořili jsme podrobný plán, určili které cesty jsme již absolvovali a které nás teprve čekají a vydali se na strastiplný ostrov Plánování činností.

zobrazit

Zpracování 7 kroků Ekoškoly v MŠ

Přemýšleli jsme s dětmi, jak ztvárnit, vizualizovat Metodu 7 kroků. Zvítězil nápad vytvořit stopy, které budou krok symbolizovat. Stopy měly být nalepené na chodbě na zdi. Praxe ukázala, že je lepší kroky samostatně využívat v prostoru na zemi.

zobrazit

Klauni všude, kam se podíváš

V tomto projektu, jsme se s dětmi zabývali tématem odpady. Využití odpadového materiálu ve výtvarných činnostech. Tvoření z odpadového materiálu je pro děti velmi zábavné a také poučné.

zobrazit

Na úložné boxy dohlíží Kartonek

Nedostatek úložného nábytku (zásobníky na materiál, ze kterého v MŠ tvoříme) jsme vyřešili pořízením vhodných kartonových krabic, které nám pomáhají plnit rodiče i zaměstnanci školy.

zobrazit

Když se daří, tak se daří.

Naše děti z EKOtýmu nejsou žádní sobci, proto, když uvažovaly nad tím, co bychom tady u nás mohly vylepšit, myslely u toho i na zvířátka. Při práci na zahradě nám pomáhali i rodiče z EKOtýmu a byla u toho legrace.

zobrazit

Jsou z nás malí zahradníci

V MŠ jsme na jaře zrealizovali stavbu nového pyramidového záhonu, aby se děti mohly pokusit vypěstovat vlastní ovoce a zeleninu. Děti zasely semínka. Na brigádě svolané Ekotýmem záhon osadili. Na konci školního roku jsme pak úrodu sklidili.

zobrazit

Návštěva Ekoškolky Rozárka - Zlíchov.

V rámci prvního kroku Ekotým, jsme se zabývali sdílením zkušeností a navázáním kontaktu se "sousední" Ekoškolkou Rozárka na Zlíchově, kam jsme vyrazili na návštěvu s naším dětským Ekotýmem.

zobrazit

Zodpovědný strávník

V MŠ Čeladenská beruška myslí na zodpovědnou spotřebu potravin při každé příležitosti a k zodpovědnosti při výběru potravin vyzývají i rodiče a prarodiče.

zobrazit

7 kroků k Ekoškole

Přemýšleli jsme, jak dětem přiblížit 7 kroků k Ekoškole. Co je to Analýza, Plán činností....... Společně jsme přemýšleli-rýmovali a vymysleli:

zobrazit

MRKVOVÝ DORT aneb pečeme ze surovin

Co je to surovina a potravina? Aby si děti ujasnili pojmy, upečeme něco dobrého ze surovin. A děti budou podle receptu samy vážit, šlehat.... Dort se povedl - byla to ňamka a dort všem moc chutnal.

zobrazit

Jak jsme se rozhodli upéct štrůdl

Zjistili jsme, že v sousedství je jabloň se spadanými jablky, které by se mohly využít na křížaly či upečení štrůdlu. Na naší zahrádce spadalo spousty lískových oříšků, tak to by mohla být dobrota a navíc pečení děti baví.

zobrazit

Vitamín si dej - hned ti bude hej!

V rámci tématu Jídlo jsme se zúčastnili výzvy Vaříme spolu. Vybrali jsme si dva recepty - Pečenou řepu s tvarohem a Ovocno - zeleninový salát s sýrem. V Ekotýmu jsme si rozdělili role, společně vše "uvařili" a byl to bezva den.

zobrazit

Třídím, třídíš, třídíme

Třídění je pro děti zábava. Způsoby třídění jde stále vylepšovat a rozšiřovat.

zobrazit

Malá analýza k veselému vaření

Tématem Jídlo se zabýváme proto, aby se děti více seznámily, co vaříme a z čeho vaříme v MŠ. Co je surovina a co potravina. Jak dlouhá je cesta od semínka k dobrému jídlu.

zobrazit

Získali jsme diplom "NEJLEPŠÍ VAŘBU"

Výzva Vaříme spolu s Jaroměřickou mlékárnou se nám zalíbila, protože se letos věnujeme tématu "Jídlo". A jak se nám díky výzvě dařilo vařit spolu? Čtěte dál...

zobrazit

Malá sbírka receptů podle ročního období

V následujícím textu jsou popsány kroky, které vedou k vytvoření malé sbírky receptů podle ročního období.

zobrazit

Jak děti a rodiče vařili

V naší MŠ se snažíme zařazovat zdravé, ale i netradiční suroviny a potraviny, abychom je dětem více přiblížili. V rámci Ekoškoly jsme se proto rozhodli věnovat tématu Jídlo. Uspořádali jsme nejen pro rodiče, prarodiče i kamarády kuchařský den.

zobrazit

S veselou vařečkou kuchařskou cestičkou

V rámci tématu Jídlo jsme se zapojili do výzvy TEREZY a Jaroměřické mlékárny Vaříme spolu. Na závěr vyhodnocování jsme zakoupili pro děti odměnu v podobě veselé vařečky, abychom tak podpořili pokračování kuchařských začátků i doma s rodiči.

zobrazit

Vánoce s Ekotýmem

O Vánocích všichni spolu nejen prožívají kouzlo Vánoc a příběh z Betléma, ale často se setkávají a jsou si nablízku. I náš ekotým, který pracuje na druhém tématu - Odpady, využil schůzky v adventní době k netradičnímu tvoření.

zobrazit

Prostředí nebo Odpady

Jaké téma si zvolíme? PROSTŘEDÍ nebo ODPADY? Uděláme hlasování a nebudou dohady. Děti, mámy, tátové, společně si vybereme, co ve školce probereme. Volbu tématu, kterým se budeme zabývat, jsme ponechali zcela na volbě dětí a rodičů.

zobrazit

Přírodní koloběh - kompostování

V rámci pátého kroku (environmentální výchova) jsme se koncem září opět zabývali tříděním a přeměnou odpadu, rozhodli jsme se založit kompost.

zobrazit

První schůzka Ekotýmu a návrh loga pro Ekotým

Zvolení tématu na tento rok, vytvoření loga a rozdělení rolí. Hlavním cílem bylo seznámit všechny členy s programem a motivovat se k další činnosti.

zobrazit

Ticho, ať nerušíme skřítky

Tento den jsme si za cíl naší vycházky vybrali blízkou skálu v lese, kam jsme přišli pozdravit naše neviditelné kamarády skřítky. Soustředili jsme se na zvuky lesa, na vhodné chování v lese.

zobrazit

Velké ucho V Tečovicích

Formou pokusů a her na hluk a zvuk jsme si s dětmi vysvětlili, co je to zvuk, jak vzniká, prozkoumali prostory MŠ a zjišťovali, kde žijí skřítkové Ticháček a Hlučňáček, skřítky jsme si vyrobili z recyklovatelných materiálů.

zobrazit

Velké ucho v naší MŠ

Děti měly možnost se prostřednictvím prožitkového učení, her, úkolů a experimentování seznámit se skřítky Hlučňáčky a Ticháčky a zjistit co je zvuk a hluk, jak vzniká, kde ho můžeme v MŠ najít a jak ho můžeme sami ovlivnit.

zobrazit

CO NAKRESLÍME,VYFOTÍME-TOMU ROZUMÍME

V rámci analýzy jsme zjistili,že chceme děti více zapojit do zhotovení piktogramů a obrázků cílů,pravidel a činností tak,aby tomu lépe rozuměly a mohly se podílet na jejich plnění.

zobrazit

Což takhle dát si jogurt?

Děti měly poznat, že potravina se dá nejen koupit, ale i vyrobit svými vlastními silami.

zobrazit

Výzva Velké ucho

Velké ucho - projekt o hluku a zvuku, jehož cílem bylo děti seznámit a aktivně se podílet na zjišťování hlučnosti v naší mateřské škole a nejbližším okolí. Vítěz získá úpravu jedné místnosti do akusticky ideálního stavu.

zobrazit

Velké ucho

V rámci projektu Velké ucho jsme poznávali zvuky kolem nás, provedli průzkum školy a řešili, zda je naše mateřská škola hlučná nebo tichá.

zobrazit

Kouzelná bylinková zahrádka

Rádi bychom vytvořili trvale udržitelnou hodnotu na naší zahradě mateřské školy - bylinkovou zahrádku, o kterou bychom se spolu s dětmi staraly a tím je motivovaly, že každá činnost přináší výsledky a to, co si sami vypěstujeme nás těší dvojnásob.

zobrazit

Poznáváme život naší zahrady

Na zahradě MŠ jsme hledali obyvatele naší zahrady na různých stanovištích naučné stezky. Pozorovali jsme broučky, jejich přirozené prostředí.

zobrazit

Setkání dětského Ekotýmu mateřské školy Markušova

Cílem bylo seznámit dětské Ekotýmy z různých budov jedné MŠ

zobrazit

Volba cíle a plánování úkolů

Jak jsme vybrali a zformulovali cíl a rozplánovali jej do jednotlivých úkolů.

zobrazit

Jak jsme vyhodnocovali analýzu

Pro zvolení cílů a plánování jsme potřebovali vyhodnotit výsledky analýzy, kterou jsme uskutečnili k zvolenému tématu za pomoci pracovních listů.

zobrazit

Jak usnadnit tvorbu plánu.

Aby měly plány jasnou strukturu a obsahovaly to, co je důležité, používáme univerzální šablonu, do které při plánování dopisujeme obsah.

zobrazit

Jak (nejen) dětem vysvětlit 7 kroků Ekoškoly

Námět jak to udělat, aby (nejen) děti metodiku 7 kroků pochopili a uměli se orientovat v tom, v jaké fázi se právě nachází, co už prožili, co je čeká a jak spolu jednotlivé kroky souvisí.

zobrazit

Osoby a obsazení aneb rozdělení rolí při schůzce Ekotýmu.

K čemu jsou dobré a jaké role zvolit, nejen když probíhá schůzka Ekotýmu

zobrazit

Tvorba pravidel pro Ekotým

Jak zpracovat a pracovat s pravidly pro dětský i dospělý Ekotým, které jsou pravidelnou součástí všech ekoschůzek.

zobrazit

Co přinesla spolupráce ekotýmů dvou škol

V rámci řešení neuspokojivých otázek z Analýzy tématu jídlo jsme se dostali k problému, jak naše návrhy na úpravu jídelníčku dostat do školní jídelny, která vaří pro dvě mateřské a jednu základní školu.

zobrazit

Náš nový kamarád Komposťák

Delší dobu jsme se potýkali s velkým množstvím bioodpadu v naší MŠ. Problém jsme vyřešili zajištěním nového kompostéru.

zobrazit

Tvoříme z přírodnin - plodů podzimní přírody

V rámci tohoto kroku jsme se zabývali výzdobou MŠ - přispění k pěknému prostředí a tím příjemnému klimatu školy. K výzdobě jsme použili přírodniny a zejména plody podzimní přírody. Na zpříjemnění prostředí se podíleli děti, pedagogové a rodiče.

zobrazit

Krnov - čisté město pod Cvilínem

V tomto projektu, který byl zacílen na předškolní děti z krnovských mateřských škol, jsme se zabývali tématem odpady, prostředím, vodou, jídlem, energiemi, čistotou města. Projekt jsme pořádali proto, aby dětem nebylo lhostejné naše město.

zobrazit

Ekohrátky

Využití odpadového materiálu ve výtvarných činnostech, přenesení poznatků i do rodiny, zásobování rodičů těmito materiály.

zobrazit

Pomazánko - co v sobě ukrýváš

Zjistit oblíbenost pomazánek - věčný problém nejen na naší MŠ. Předcházet plýtvání jídla, seznámení dětí - z čeho jsou zdravé pomazánky vytvořeny. Návaznost v EV výuce.

zobrazit

Prožitková hra "Putování s kapičkou"

Při analýze tématu voda jsme zjistili, že děti nemají představu o tom, co je to Koloběh vody v přírodě. V prožitkové hře "Putování s kapičkou" mají děti v roli kapek vody možnost, celý proces zažít.

zobrazit

Nepořádek uklidíme, my se totiž nebojíme

Provádíme malé i velké pokusy. Děti pozorují za jak dlouho si příroda poradí s rozkladem papíru, alobalu nebo skla.

zobrazit

Kam s ním?

Hravou formou se učí děti třídit odpad.

zobrazit

Tvoříme z domácí plastelíny

Vzhledem k poměrně vysokým cenám plastelíny v obchodech jsme se rozhodli vyrobit si plastelínu sami. Motivujeme tak děti k tomu, že to, co si samy vyrobí, je hodnotnější.

zobrazit

Na cestě ke zdraví, bylinky nás provází

Chceme zvýšit povědomí dětí o přírodních způsobech, jak léčit různé nemoci. S pomocí bylinek se můžeme před nemocemi chránit.

zobrazit

Spinká a sní mravenec lesní

V rámci podzimního tématu jsme s dětmi zjistily, že už by měly spát mravenci i broučci. Aby přežili zimu, neumrzli a na jaře mohli zase vylézt ze svých úkrytů, děr a domečků, děti se rozhodly, že broučkům chtějí pomoci a postavit jim přírodní domečky

zobrazit

Mandaly z přírodnin

Naše škola je umístěna na vesnici a je úzce spjata s přírodou. Chtěli jsme umožnit dětem, aby si samy zkrášlovaly své prostředí ve kterém žijí. Skvělým nápadem byla výroba mandal z přírodnin, které tu volně okolo nás rostou a obklopuj

zobrazit

Ostružiny pro parádu a taky na marmeládu

Stal jsem se zahradníkem. Když se starám a pečuji,nebojím se to už ochutnat. Poznávám nové chutě, práci, přírodu zázraky sluníčka a vody a těším se z vykonané práce.

zobrazit

Řemesla ve školce aneb Recyklujeme netradičně

Ukázka tradičních valašských řemesel. Děti si mohly samy proces práce vyzkoušet. Poznávají jak se dříve pracovalo,a jak jsou ještě dodnes lidé zruční a stále ovládají staré originální techniky na výrobu nejrůznějších produktů.

zobrazit

Zeleninový záhonek

Na jaře jsme s dětmi přemýšleli, jak využít opomenutou část zahrady za školkou. Nakonec děti vymyslely záhonek, na kterém si vypěstujeme něco dobrého. Postupem času však přicházela řada dalších dobrých nápadů.

zobrazit

NÁSTĚNKA JAKO PROSTOR PRO ÚKOLY

Obyčejná nástěnka může být vaším velkým pomocníkem. Dokáže totiž zajímavě propojit aktivity školky s rodinou. Kromě běžných informací může sloužit i jako důležitý prostředník k plnění užitečných úkolů.

zobrazit

ČLOVĚČE, NEZLOB SE A OTÁZKY POSBÍREJ

Hravou formou můžeme vytvořit analýzu podle pracovních listů. Můžeme si zahrát obdobu hry „Člověče nezlob se“, při které nikdo nevypadává a děti si přitom procvičí předmatematické dovednosti.

zobrazit

Na MŠ Vidče slavili!

Mateřská škola Vidče získala titulu Ekoškola!

zobrazit

Hurá do toho - třídíme odpad

Zábavné činnosti na schůzce EKOTÝMU k tématu ODPADY. Rozšíření poznatků po analýze a plánování dalších činností.

zobrazit

Kaštánkův Ekokodex

Vytvoření nového Ekokodexu tak. aby si ho děti samy "přečetly" - malované čtení. Děti ho mohou číst rodičům a kamarádům, a sdělit jim tak, jak se chovat k životnímu prostředí.

zobrazit

Tvoříme a zvelebujem, na skřítky pak nakukujem

Podzimní dny byly ještě plné sluníčka, zahrada zasypaná listím. Ozbrojeni hráběmi vyrážíme zdolat hromady listí. Vítr se snaží rozfoukat naše dílo, ale my jsme na něj vyzráli.

zobrazit

Jablečný čaj

Hledali jsme možnost, jak ochutit vodu a na základě receptu, který děti samy objevily v dětském časopise jsme si společně uvařili jablečný čaj.

zobrazit

Strom přátelství

V rámci revitalizace školní zahrady se děti, pedagogové a rodiče rozhodli na výsadbě nového stromu v parčíku před vstupem do Mš. Tímto krokem chceme podporovat u dětí aktivní přístup ke změně prostředí školy a posílit a podpořit dobré vztahy.

zobrazit

Reportérka TV Rozmarýnka navštívila školku

Jsme krátce zapojeni do projektu EKOŠKOLA a chceme vědět, jestli děti vědí co to znamená.

zobrazit

Jak na nástěnky ve školce?

Nástěnek máme ve školce hodně, ale o žádné se nestarají děti, ani rodiče, což jsme zjistili v rámci Analýzy. Umístili jsme tedy do jídelny novou nástěnku, kde o jednu půlku budou pečovat rodiče a o tu druhou děti.

zobrazit

Jak na hračky ve školce?

V rámci Analýzy děti zjistily, že mají málo hraček z přírodního materiálu. Do Plánu činností daly, že si chtějí nějaké hračky vyrobit. Rodičům ve školce zase chybělo více stavebnic.

zobrazit

Jak informovat o Ekoškole?

Nezapomínejte o Ekoškole informovat. Pro nás to byl jeden z nejhůře uchopitelných kroků. Zkuste oslovit někoho ze zaměstnanců, rodičů či přátel, kdo by si vzal informování na starost.

zobrazit

Zkuste s dětmi udělat reportáž o Ekoškole.

S dětmi jsme v rámci Ekoškoly udělali v naší školce reportáž. Děti se ptaly dospělých, co je Ekoškola. Výsledek byl znázorněn na vytvořeném plakátu.

zobrazit

První schůzka Ekotýmu je zásadní.

Schůzku a její průběh jsme plánovali důkladně. Na jejím průběhu záviselo, zda se nám její členy podaří motivovat ke vzájemné spolupráci nebo ne.

zobrazit

Dejte svému Ekotýmu jméno!

S dětmi jsme se rozhodli, že náš Ekotým pojmenujeme. Mezi dětmi proběhla velká diskuse, kde zvítězily dva návrhy se stejnými hlasy - "kočky" a hvězdy". Děti potom samy přišly na řešení, jak vybrat vítěze, a oba názvy propojily.

zobrazit

Jak děláme Analýzu

V letošním školním roce se věnujeme tématu Prostředí. Pro tvorbu Analýzy jsme využili pracovní listy s návodnými otázkami, které jsme přepsali na plakát a děti jednotlivé oblasti hodnotily - formou srozumitelných smajlíků.

zobrazit

Co se skrývá za oknem?

Na základě Analýzy jsme s našimi dětmi (3 roky) zjistili, že v naší nové třídě není nic "zeleného", co by nám připomínalo přírodu za oknem. Rozhodli jsme se pro pěstování bylinek na čaj a řeřichy.

zobrazit

PROJEKT CITI-SENSE - veřejné monitorování ovzduší

Cílem našeho snažení bylo vzbuzení zájmu u dětí a rodičů o životní prostředí a vytvoření občanských pozorovatelen.

zobrazit

A proč né JÁ?

Aneb výběr členů Ekotýmu, první velké demokratické rozhodování.

zobrazit

Jak vznikal náš Ekotým

Jak vznikal náš Ekotým - aneb jak se nadšení z programu Ekoškolka přeneslo z učitelů na děti i na jejich rodiče

zobrazit

Jak jsme v Ekotýmu hlasovali o tématech

V Ekotýmu jsme se měli rozhodnout o tom, kterým tématům se budeme nejdříve věnovat. Zvolili jsme hlasování pomocí symbolů a nálepek. Každý hlas byl důležitý, pro děti-nečtenáře byla důležitá vizualizace pomocí obrázkového symbolu.

zobrazit

Oslava s dráčkem Zkoumálkem

Oslava 10 let Ekoškoly se stala první společnou akcí MŠ Tylovice a ZŠ Pod Skalkou. V rámci oslavy přišly děti ze školního Ekotýmu s koordinátorkou Zuzanou Mrlíkovou poprvé do mateřské školy. Děti z Ekotýmu MŠ prezentovaly sedm kroků.

zobrazit

Kompostování v mateřské škole zahájeno!

Přeměna zahrad do přírodního stylu nás vybízela k využívání přírodního odpadu. Pořídili jsme kompostéry a všechno dobrodružství s bioodpadem tím teprve začalo...

zobrazit

BRAMBORIÁDA

Akce pro děti a rodiče na školní zahradě a v zelené učebně. Představili jsme program Ekoškola a proběhla prezentace našich činností v rámci projektu z minulých let.

zobrazit

Jsme tu – pro naši planetu

Jednu schůzku Ekotýmu jsme věnovali tvorbě Ekokodexu. Zvolili jsme rýmy, které se dětem dobře pamatují. Děti nakreslily obrázky k jednotlivým tématům a ty nás v rýmování ještě podpořily.

zobrazit

Třídění má smysl

Děti třídily odpad formou hry nejen v MŠ, ale společně s žáky ZŠ se postaraly, aby i okolí naší MŠ i ZŠ v Havířově-Životicích bylo čistější. "Ekotýmáčci" natáčeli s Hitradiem Orion pořad Rada starších. Otázky se dotýkaly 4 témat programu Ekoškolky.

zobrazit

Exkurze do Sběrného dvora TS Beroun s MŠ Beroun

V rámci oslav Dne Ekoškol jsme s předškolními dětmi v rámci Ekovycházek navštívili Sběrný dvůr v Technických službách v Berouně a řešili problém kam s odpady, které se nevejdou do popelnic ve městě.

zobrazit

ZŠ a MŠ Dřísy

Hora šípků, šišek, kaštanů a hotel pro stále i přechodné hmyzí nájemníky, to je skvělý výsledek ekologicky zaměřeného projektového dne, který na naší škole proběhl v pátek 6. listopadu 2015.

zobrazit

Voda je dar nejvzácnější

Děti došly samy k názoru, že vodou málo šetříme a nevážíme si jí. Pokusy s vodou měly největší úspěch, děti by se k nim rády vrátily.

zobrazit

Zelenina a ovoce v pyramidě

​Otevřené otázky vedou děti k odpovědím, nad kterými přemýšlejí. Pro malé nebo nejisté děti je prožitek, „že ví“, moc dobrá a podnětná zkušenost.

zobrazit

Malujeme s Ekoškolou

Mluvili jsme s dětmi o tom, co je projekt Ekoškola a čím se zabývá. Děti pak výtvarně zpracovaly čtyři témata Ekoškoly.

zobrazit

Zdravě i chutně

Dlouhodobě se snažíme předejít zbytečnému plýtvání jídlem a vést děti ke zdravým stravovacím návykům.

zobrazit

Jedeme v tom spolu

Poprosili jsme dospělé o spolupráci v Ekotýmu a vysvětlili jim, co z takové spolupráce vyplývá.

zobrazit

Paprika a chléb

Pochopení pojmů Surovina a Potravina může vést k tomu, že se děti budou lépe orientovat v tom, co jedí.

zobrazit

Putování s ježkem

Ekokodex nám každý den pomáhá dětem připomínat pravidla a dohody, na kterých jsme se společně domluvili.

zobrazit

Vrbový tunel

V rámci jarního úklidu školní zahrady jsme s dětmi postavili vrbový tunel. Ušetřili jsme tak peníze, které bychom jinak zaplatili stavební firmě.

zobrazit

Jak můžeme šetřit vodou

Na základě Analýzy jsme se rozhodli si v naší MŠ vyrobit spořiče splachování. Stačily PET lahve a písek.

zobrazit

Voda pro život i pro radost

Motivaci hrou „Na hledače vody“ shledávám jako velmi úspěšnou a doporučila bych ji. Do označování se zapojily všechny děti.

zobrazit

Sledujte novinky a odebírejte newsletter!

To budete koukat! Máme novinky z Ekoškolek! Učitelé, rodiče, zapojené školy, nezapojené školy přihlaste se a dostávejte svoji pravidelnou dávku inspirace!




Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů.
www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz.