
Jak jsme poznávali stromy na naší zahradě.
V rámci Analýzy jsme zjistili, že máme na zahradě dost stromů, ale že děti neznají jejich jména. Rozhodli jsme se to v rámci Ekoškolky napravit.
zobrazitDěti se zaměřují na vnitřní i vnější prostředí mateřské školy, zkoumají ho z hlediska environmentálního, ale i estetického a pocitového. Hledají, z jakých materiálů jsou jejich hračky, nábytek a herní prvky na zahradě. Navrhují změny k lepšímu.
V rámci Analýzy jsme zjistili, že máme na zahradě dost stromů, ale že děti neznají jejich jména. Rozhodli jsme se to v rámci Ekoškolky napravit.
zobrazitMezi podporující environmentální aktivity může být i zpřístupnění zahrady široké veřejnosti. My jsme zahradu zpřístupnili v neděli 7.6.2020 v rámci celorepublikové akce Víkend otevřených zahrad.
zobrazitDlouho nás trápilo znečištěné okolí od pejsků. Protože víme, že pejsci za to nemohou, rozhodli jsme se na to upozornit jejich majitele.
zobrazitNa podzim jsme si s rodiči a dětmi na naší školní zahradě užili JABLÍČKOVÝ DEN
zobrazitTato aktivita je realizována v prostředí školní zahrady, sběr potřebného materiálů přímo vybízí k vycházkám do přírody. Získávají poznatky o živé a neživé přírodě, starají se o prostředí kolem sebe.
zobrazitNapadlo nás využít spadlý strom, z kterého jsme vyrobili kladinu a nášlapy. Rozdali jsme si úkoly a za chvíli jsme měli venkovní tělocvičnu.
zobrazitEkotým Mravenci se rozhodl vytvořit informační systém ve škole. řešil problém, kam ho umístit a jak ho vyrobit. Nakonec jsme na to přišli: vyrobit ze dřeva a pověsit nad schodiště.
zobrazitS dětmi jsme se rozhodli zkrášlit naši školku a jaké bylo překvapení, když děti zjistily, že ne vše se musí kupovat, ale že mohou mnohé i samy vytvořit.
zobrazitV rámci tématu Prostředí školy jsme se zabývali rozšířením míst na naší zahradě, kde žijí živočichové.
zobrazitPři tématu Prostředí školy jsme se na školní zahradě a hlavně na motýlí louce zabývali určováním názvů bylin. Naše zahrada nedisponuje velkým vybavením a učitelka tímto způsobem chtěla dětem nabídnout možnost smysluplného využití času tráveného na za
zobrazitV MŠ jsme na jaře zrealizovali stavbu nového pyramidového záhonu, aby se děti mohly pokusit vypěstovat vlastní ovoce a zeleninu. Děti zasely semínka. Na brigádě svolané Ekotýmem záhon osadili. Na konci školního roku jsme pak úrodu sklidili.
zobrazitRádi bychom vytvořili trvale udržitelnou hodnotu na naší zahradě mateřské školy - bylinkovou zahrádku, o kterou bychom se spolu s dětmi staraly a tím je motivovaly, že každá činnost přináší výsledky a to, co si sami vypěstujeme nás těší dvojnásob.
zobrazitNa zahradě MŠ jsme hledali obyvatele naší zahrady na různých stanovištích naučné stezky. Pozorovali jsme broučky, jejich přirozené prostředí.
zobrazitCílem bylo seznámit dětské Ekotýmy z různých budov jedné MŠ
zobrazitV rámci tohoto kroku jsme se zabývali výzdobou MŠ - přispění k pěknému prostředí a tím příjemnému klimatu školy. K výzdobě jsme použili přírodniny a zejména plody podzimní přírody. Na zpříjemnění prostředí se podíleli děti, pedagogové a rodiče.
zobrazitNa jaře jsme s dětmi přemýšleli, jak využít opomenutou část zahrady za školkou. Nakonec děti vymyslely záhonek, na kterém si vypěstujeme něco dobrého. Postupem času však přicházela řada dalších dobrých nápadů.
zobrazitEkokodex nám každý den pomáhá dětem připomínat pravidla a dohody, na kterých jsme se společně domluvili.
zobrazitV rámci jarního úklidu školní zahrady jsme s dětmi postavili vrbový tunel. Ušetřili jsme tak peníze, které bychom jinak zaplatili stavební firmě.
zobrazit