Načrtávání Plánu

Školní rok je v plném proudu a v mnoha školkách mají za sebou Zjišťování (tedy Analýzu) a začínají plánovat. Jak takové plánování může probíhat? přečtěte si inspiraci z MŠ Kytička Roudnice nad Labem.

Načrtávání Plánu
Vloženo

Naším letošním tématem je Voda. Téma jsme společně odhlasovali na schůzce Ekotýmu. Po prozkoumání celé školky, přišlo na řadu plánování. 

Nejdříve jsme s dětmi a rodiči na schůzce Ekotýmu prošli celičkou budovu školky a tím zjistili, jak na tom naše školka v tématu Voda je. Naše zjišťování jsme zaznamenávali do nových obrázkových pracovních listů (ke stažení zde). Další den jsme si s dětmi ze třídy Sluníček sedli a procházeli bod po bodu naše záznamy, společně jsme je hodnotili a říkali si, co se nám ve školce daří a co ne. 

Jak jsme načrtávali plán?

Na skříň jsem pověsila dlouhý papír, na který jsem dětem srozumitelnými piktogramy zapisovala všechny návrhy dětí na to, co je ve školce ohledně vody špatně (co chceme ve školce změnit) Děti mi radily, jak všechno lépe zakreslit a proč.  Tenhle papír se dětem ale moc nelíbil. Chtěly vytvořit takový, kterým by se mohly pochlubit i rodičům a ostatním dětem z vedlejší třídy. Dali jsme se do práce. Vytáhli jsme knihy o vodě a o přírodě a hledali a otázek a úkolů stále přibývalo... Do plánu jsme však zaznamenali jen nejdůležitější z nich.

Více podrobností a fotografií najdete v příspěvku Pavly Hoppové zde.

Sledujte novinky a odebírejte newsletter!

To budete koukat! Máme novinky z Ekoškolek! Učitelé, rodiče, zapojené školy, nezapojené školy přihlaste se a dostávejte svoji pravidelnou dávku inspirace!




Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů.
www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz.