Sledujte novinky a odebírejte newsletter!
To budete koukat! Máme novinky z Ekoškolek! Učitelé, rodiče, zapojené školy, nezapojené školy přihlaste se a dostávejte svoji pravidelnou dávku inspirace!
Formou pokusů a her na hluk a zvuk jsme si s dětmi vysvětlili, co je to zvuk, jak vzniká, prozkoumali prostory MŠ a zjišťovali, kde žijí skřítkové Ticháček a Hlučňáček, skřítky jsme si vyrobili z recyklovatelných materiálů.
S dětmi jsme si nejprve vysvětlili, co je to zvuk, jak vzniká, formou pokusů - zvuk vydával pinpongový míček při skákání v kovové míse, vibrující reproduktor při pouštění hudby na přehrávači, zvuk vydávala i umělohmotná hrací pružina, kterou jsme roztočili. Děti se pobavily při výrobě a telefonování kelímkovými telefony. Směr zvuku poznávaly formou hry"Na kukačku"a "Kdo to mluví". Hraním na zobcovou flétnu a i frkáním do pouťové frkačky si děti vyzkoušely délku tónů. Hrou "slon a myš" si ověřovaly intenzitu tónu. Paní učitelka s dětmi prošla vnitřní prostory mateřské školy a zjišťovali hluk nebo naopak ticho, tato zkoumaná místa vždy označili nalepením hlavy skřítka buď Hlučňáčka nebo Ticháčka. Povídali jsme si čím se takoví skřítkové živí, kde žijí ve školce, ale i v okolí, ve světě...Skřítky jse si vyrobili z recyklovatelných materiálů již u příležitosti Dne Země. Výsledkem celé výzvy bylo zjištění, že zvuky a hluk jsou všude kolem nás! Díky nim se ale můžeme dorozumívat. Bohužel mezi námi žije více Hlučňáčků než Ticháčků.
Projekt"Velké ucho" se nám všem,dětem i učitelkám, líbil a těšíme se na další zajímavé projekty.
Autor: Gabriela Chajruševová
Analýza